att inte kunna leva sitt egna liv

Hejsvejs,
Nu blir det lite tråkigt här men måste skriva av mig .
Jag och min familj har varit och kollat ett hus utanför landet,och jag är chockad över hur min familj beter sig, blevett jävla bråk med min mamma så hon satt och skrämde upp Octavius, mådde jätte illa efteråt, hur fn kan man bete sig sådär och skrämma upp sitt barnbarn SEDAN FORTSÄTTA...något är ju inte psykiskt rätt då....nä ush ..
 
Det är ju så att jag och min man är vuxna människor eller hur ? ska vi inte ha rätt till egna val? Nej tydligen inte och jag mår så illa av detta, det är så in i helvetets sjukt.... när ska vi börja vårt egna liv? ska man gå och längta efter att personer dör så man kan börja leva? det här känns inte rätt. och jag vill inte octavius ska växa upp och se hur illa vi har det :(                
 
SÅ då var det lite tråkiga avskrivet......Just nu sitter jag och längtar efter min Mattebok , ni förstår jag ska läsa upp mitt betyg, så jag kan läsa till undersköterska med inriktning barn 1,5 år kommer det bli exl mattepluggandet på 3 månader.
 
Det som är både tråkigt och jag tycker helt ärligt det är både orättvist och brist på respekt...
Jag ska både plugga, ta hand om barn & hushåll, läsa till körkort SAMTIDIGT som jag ska läsa upp de svåraste ämnet jag knappt kan och plugga till undersköterska, men även ska jag jobba, ja helst 60% ...tycker ni detta låter rimligt? det tycker verkligen inte jag...jag får INGET Som helst stöd från någon.....och folk säger hur synd det är om min man? eehm, jaha hur kom ni fram till det ?...nä jag är så trött på alla idioter...men det verkar det finnas gott om här runt Helsingborgs trakten :)
 
Förutom att jag ser framemot att börja plugga = Ett litet steg till mitt nya liv (och Octavius nya liv)  så ska jag försöka gå över mera till vegetariska kosten (inte en mästare på den fronten) men följer bloggar som ger så mkt inspo <3
 
Det var lite från mig JUST NU , idag blir det öppnaförskolan, handla lite barnsaker , lämna arbetskläder och faktiskt ska fotografera lite fina bilder i Ramlösaparken <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0