Våga uppdatera

*Nu har jag klarat mina 2 första ämnen på Hermods , ska bli färdig m utbildning till undersköterska , sedan är målet att ta sig till arbete med förlossning, sedan är mitt drömmål att få jobba med barn/bebisar och för tidigt födda. Jag tycker den svenska förlossningsvården är något att skämmas över och jag kommer göra allt jag kan för att förbättra den genom att jobba med det. ..
¨
Anyhow så har även min son börjat på förskolan, och han älskar det, haha bara när pappa lämnar honom att han blir ledsen, annars är det inga problem. ... varit på 1,5 års kontroll vaccination och utvecklingskoll ( han har fått utslag på mer än halva låret och det gör antagligen skit ont då om man råkar nudda de skriker han i panik/smärta ) kommer nog inte låta han vaccineras mer fast de inte är förän han är 5 år... nej det är fan barnmisshandel och jag som mamma ser det som moraliskt fel att utsätta honom för sådant när hans säkerhet inte ens är garanterad med mer än ca 50% då det kan bero på vilka gener man har och hur ens egna immunförsvar utvecklas som skyddet blir mer eller mindre av vaccination :(  han är inte så superduktig på att måla, inga teckningar ingenting sådant... så han får måla ( om han vill) varje dag i babblar tecknar bok försöker göra det till en rolig grej bara, han ska inte känn a press eller att något är fel. Men jag ser inte så allvarligt på de då det är mycket han gör före sin ålder, så som sätter på sig skor på RÄTT fot och han märker DIREKT om man ens försöker sättapå fel fot , han blir så arg och "skäller ut en" hehe , sedan älskar han att skapa musik, det jag märkt nu är att han har kanon musiksinne, när han spelar på piano (ja det gör han faktiskt och de är små pluttar bara men låter väldigt bra) så har han även börjat sjunga till de och i exakt samma tonläge som han spelar på ( vilket gör att han håller sig på de toner han KAN ) så de är verkligen super bedårande att se när han tippar på tårna, spelar med båda händerna och samtidigt sjunger <3 Man ska alltid tänka på att ens barn är unikt och att ingen människa går efter ett "mönster"  ....
 
Anyhow... Nu är det medecin 1 och psykologi 1 som gäller ( v ilket är ämnen jag tycker är intressanta) så förhoppningsvis blir de hyfsat lätta att genomföra :)
 
 
, om jag då int studerar, är med mitt barn och leker/andra aktiviteter, städar lagar mat och sköter hushållet vad gör jag på min "egna tid" hehe som alla andra mammor, LÄGGER NER ENERGI på mitt barn :P jag syr helt ärligt en massor, nu syr jag nya fleece byxor då dagis utan att infomerat direkt slarvat bort hans sovkläder...det innebär att han i ca 1 vecka sovit i okända lånekläder...jag försöker visa hänsyn och INTE stabba ner personalen in my mind.... vet det är tungt belastat..men come on? man tar 1 barn i taget när dom vaknar efter hand, right? hur svårt är det då att ta av han kläderna han sovit i och lägga i en tygpåse som REDAN ÄR FRAMME? :l nä jag blir ledsen och vet inte om ja ska kräva ersätting..kostar endå att köpa tyg och kostar min privata tid att sitta och sy? blir ca samma som att köpa ett par i know... men känns bättre att sy själv..man kan inte gömma sig bakom en "belastat arbete" faktan, då skulle alla kunna få bortförklara sig, om det hade gått dåligt för mig i skolan, vaddå ska jag rycka på axlarna och "ja men jag har koncentrationssvårigheter och har tinnitus" NÄ det kan man inte, man har eget ansvar och vet man att man slarvat bort något lägger man manken till för att hitta de !
 
blev ett långt inlägg lovar att försöka hinna med mera, men ja jag har anledning att vara misstänksam och känna mig förföljd, för jag har blivit utsatt för de förr och enda sättet för mig att kunnat skydda mig och min familj för att bli utsatta var att ta bort min förra blogg...tyvärr pga psykiskt ohälsosamma människor... (ush)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0