När de inte går som man tänkt

Hej hej,
JA som det står ovanför, jag sökte in på Hermods, där skulle de vara 4 v praktik ENDAST på vårdboende ( helt ok då de endast är en månad) sedan samma på vald inriktning, MEN ca 2 månader efter vi började ÄNDRADE dom praktik veckorna till 8 v.. .de är alltså 2 månader vi blir TVINGADE att gå på något man kanske inte riktigt vill (men jag har inga problem med det då jag gillar att umgås och hjälpa äldre människor) däremot timmarna och att jag är småbarns mamma....
 
Idag fick jag schemat, fick ingen dålig vibb av stället eller de ansvarige, jätte trevligt o ch fint ställe absolut, men när jag såg schemat, då gick mitt hjärta i tusen bitar, inte mått så här dåligt på LÄNGE inte ätit något och gråtit flera timmar i rad de här kan ja inte jobba med om jag har en familj och smått </3   SÅ mitt drömmjobb medans barnen är små kommer bli exempelvis förskola eller liknande, för jag klarar helt ärligt inte av att få se min son max 10% under hela hans uppväxt.. NEJ det här är inte ok, och VARFÖR och HUR Kan man tillåta sånt här?? 14 timmars pass? 12 timmars pass och jobb dagarna efter ? :( vill ni ha ett rå ärligt svar? FÖR ATT DET ÄR ETT KVINNODOMINERAT YRKE.... jätte trisst och verkligheten gav mig en riktig käftsmäll... så nu gör jag de bästa av situationen och ska JOBBA för med dehär tiderna vill jag absolut få betalt för jobbet.
 
Som sagt har jag INGET emot att jobba som vårdgivare, men tiderna... nä tack inte med småbarn..
 
JAg får hoppas på ALP platse, att man kanske kan få ändrat lite tider, INTE allt såklart, men något litet. för jag kan inte gå 5 dagar i rad utan att se/höra/prata med min son :( DET funkar bara inte </3 </3....
 
 
 
Valentin Knäckt Hjärta ArkivbilderNär mamma hjärtat knäcks i miljarder bitar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0