psykatri VS psykologi

Hej hej igen,
Så nu har ja fått mitt första psykatri rättat, jag missade lite, men det är bra att ha med sig till nästa gång :) och skickade nyss in psykatrin, precis som de flesta okända ämnen man ger sig in i är de första inlämingen det som gör att man förstår vilka svar de är ute efter och blir lättare att uppnå högre betyg, fast dessa båda ämnena är så tunga och ligger endast på 50 poäng vart, så jag gör som vanligt, så gott jag kan men hoppas på C ofc fast jag satt E som mål <3
 
Idag var även jag och octavius på väla, ingen bra dag, jag svettade mig igenom de timmar vi var där ( jag misstänker ja fick lite ångest ) de var verkligen PROPPFULLT med människor och dom beteede sig så äckligt, försökte tränga sig, ja körde in i typ ??  3 barn , för deras föräldrar lät dom springa framför människor och TYVÄRR hann jag inte bromsa m vagnen, dom påbörjade utskällning sen påpekade jag artist derast bristande egenskap som föräldrar så sluta dom direkt och gick därifrån : enkelt svar : Är det inte ert jobb som föräldrar att ha tillsyn över ert barn? ni ser väl inte mig som bara är en förälder just nu låta min son springa hur som helst? nä ...nä precis också gick dom... för det är ju faktiskt inte MITT jobb som är på väla för skoj med min son att hålla reda på ANDRAS barn, det är så de är att vara förälder..
 
Nu är min namnbricka påväg in <3 SÅ spännande, de står mitt namn och undersköterska, jag har täntk väldigt pedagogiskt och tänkt efter med färgen, tänker på vårdenheter, osv så är de oftast väldigt lugnt och personalen har på sig exempelvis grönt , blått som är kända färger för att lugna sig, så jag valde GULT, det är en färg som ska påverka och göra en glad. (tänker speciellt på de äldre som kanske inte mår så bra eller är missnöjda) så hoppas det påverkar dom omedvetet ^^ Smart va ?  PLUS jag tyckte den blev väldigt mycket "MIG" trotts den ej var rosa.
 
Idag så köptes en ny tröja åt octavius, och ska försöka potträna honom så köpte 7 par kalsonger SÅ bedårande haha sååå pyttiga lixom ;) samma känsla nästan som när man köpte blöjor åt honom när han var nyfödd, man fatta inte hur dom var för STORA för honom, min lilla pyttis <3
 
Söker även jobb som en galning redan nu, för ja vill redan börja jobba ganska snart, så jag får kunskap att jobba inom vården.
 
Hoppas hoppas.
 
Ha de så bra på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0